OPERATIV MARKNADSFÖRING - Utveckling av online marknadsföringskampanjer. Direkt e-postmarknadsföring, SMS, guerilla.
ANALYS: Val av marknadsstrategi och avancerad marknadsstudie / Analys av målgruppen och segmentering av marknaden / Marknadsundersökningar, geografiska, socio-demografiska och psykologiska analyser / Kvalitativ och kvantitativ analys av efterfrågans och utbudets attraktivitet / Studie av konkurrenter och bestämning av produkt-marknadskombination.
OPERATIVT VAL: Studie av leverantörer och produktlivscykeln (utveckling, nedgång, mognad osv.) / Utvärdering av möjliga kommunikationsåtgärder och operativ strategi / Utvärdering av planerade åtgärder för periodisk kommunikation och jämförande studier / Företagskommunikation, incitament för försäljningsstyrkan, kundforskning / Studie av bilden, kvaliteten på produkt-tjänsten.
VERKTYG: Direktutskick, studie av målgruppen och insamling av adresser / Direkt e-postmarknadsföring, studie av kommunikation och hantering av e-postkampanjer / Direktutskick